loading...
وب سایت حقوقی عدالت گستر
دانلود رایگان نرم افزار مجموعه قوانین عدالت گستر



نرم افزار مجموعه قوانین عدالت گستر

(ویزه اندروید)

 

مجموعه کامل از قوانین و مقررات وایین نامه های بروز شده وشامل مجموعه نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه و اراءوحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور وبیش از1000نکته حقوقی بسیار کاربردی برای وکلا وکاراموزان وکالت وداوطلبین ازمون وکالت و قضاوت گرداوری شده است.

 

>>طراحی و توسعه این نرم افزار توسط اقای اشکان نجمایی وکیل دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری استان کرمان صورت گرفته است.تمام حقوق مادی و معنوی این نرم افزار برای پدید اورنده محفوظ می باشد.> <

 






دانلود رایگان نرم افزار در سایت بازار




مدیریت بازدید : 689 پنجشنبه 11 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت: PDF

 

مجموعه نشستهای قضایی

 

(ویرایش جدید) مسایل آیین دادرسی مدنی جلد ۲

 

بهترین کتاب حاضر در جهت پاسخگویی به نیاز حقوقدانان ، وکلا و قضات محترم در باب مسائل آیین دادرسی مدنی

 

شامل بررسی کلیه مواد قانونی به صورت نشست قضایی و شامل نظریات متعدد حقوقدانان و قضات محترم در باب مواد قانونی

 

کاری از معاونت ازموزش قوه قضائیه

 

اداره کل برنامه ریزی و تدوین متون اموزشی


دانلود کنید

مدیریت بازدید : 613 پنجشنبه 11 تیر 1394 نظرات (0)

فرمت: PDF

 

مجموعه نشستهای قضایی

 

(ویرایش جدید) مسایل آیین دادرسی مدنی ج ۱

 

بهترین کتاب حاضر در جهت پاسخگویی به نیاز حقوقدانان ، وکلا و قضات محترم در باب مسائل آیین دادرسی مدنی

 

شامل بررسی کلیه مواد قانونی به صورت نشست قضایی و شامل نظریات متعدد حقوقدانان و قضات محترم در باب مواد قانونی

 

کاری از معاونت ازموزش قوه قضائیه

 

اداره کل برنامه ریزی و تدوین متون اموزشی


دانلود کنید

مدیریت بازدید : 601 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

جزوه توقیف دادرسی

تالیف: اقای اشکان نجمایی وکیل پایه یک دادگستری

رایگان دانلود کنید

به صورت نکته به نکته

مدیریت بازدید : 2257 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

دستور موقت

شرايط صدور و جبران خسارت

 شاپور اسماعیلیان وکیل پایه یک دادگستری 

اشاره: نهاد «دستور موقت» كه در مواد 310 الي 325 قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور مدني، پيش بيني شده از جهات مختلف ،قابل بحث و بررسي است. رعايت ضوابط دقيق در تشخيص امور فوري كه نياز به تعيين تكليف فوري دارد، موارد صدور دستور موقت و مرجع رسیدگی به آن، مراحل درخواست صدور چنين دستوري (قبل و بعد از اقامه دعوي اصلي)، اخذ تأمين متناسب از خواهان براي جبران خسارت احتمالي كه از دستور موقت حاصل مي شود، موارد رفع اثر از اين دستور و از همه مهم تر شرايط جبران خسارت ناشي از اجراي دستور موقت، از مباحث حائز اهميت و بحث انگيز اين نهاد ويژه است كه پرداختن به هر يك از اين جهات ، مستلزم نگارش مطالب تفصيلي است و بالطبع تحليل كليات و جزئيات مربوط به مقررات قانوني دستور موقت و رويكرد قضايي به هر يك از مسائل مطروحه ناشي از دستور موقت، نيازمند نگارش رساله تحقیقی است كه در حوصله اين نوشتار نمي باشد. از اين رو، در اين نوشتار،ضمن اشاره به كلياتي از مقررات دستور موقت، شرايط صدور وجبران خسارت ناشي از اجراي دستور موقت كه داراي دشواري وظرافت  هاي خاص است، مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

مدیریت بازدید : 965 جمعه 18 مهر 1393 نظرات (0)

شوراهای حل اختلاف به منظور قضازدایی و دلالت نمودن مردم به مراجع غیرقضایی و حل و فصل اختلافات از طریق صلح و سازش و کاهش پرونده های مراجع قضایی و تسریع در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی و ارتقاء جایگاه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تشکیل می شوند.دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری لایحه” شوراهای حل اختلاف” را برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، این لایحه به پیشنهاد قوه قضاییه در جلسه 25/4/1393 هیئت وزیران به تصویب رسیده بود و رئیس جمهور آنرا در تاریخ 28/5/1393 برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

متن این لایحه 45 ماده ای بدین شرح است :

بسمه تعالی

مقدمه توجیهی :

نظر به انقضای مهلت آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف و تجربه موفق حاصله از شکل گیری شوراها و ضرورت تغییرات ساختاری در این نهاد نوپا و فراهم ساختن بسترهای حمایتی از آن و به منظور قضازدایی و دلالت نمودن مردم به مراجع غیرقضایی و حل و فصل اختلافات از طریق صلح و سازش و کاهش پرونده_های مراجع قضایی و تسریع در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی و ارتقاء جایگاه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود:

“لایحه شوراهای حل اختلاف”

مبحث اول – مقررات عمومی

ماده 1- به منظور حل اختلاف و صلح و سازش بین اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، شوراهای حل اختلاف که در این قانون به اختصار شورا نامیده می‏شوند، تحت نظارت قوه قضائیه و با شرایط مقرر در این قانون تشکیل می‏گردد.

تبصره – تعیین محدوده فعالیت جغرافیایی شورا در هر حوزه قضایی به عهده رییس همان حوزه قضایی می‏باشد.

ماده 2- شوراها به شوراهای یک و دو تقسیم می‏شوند که حدود صلاحیت هر یک به ترتیب زیر است:

الف – شوراهای یک در وهله نخست به برقراری صلح و سازش میان طرفین اختلاف مبادرت نموده و در صورت عدم حصول صلح و سازش، حسب مورد با رعایت ماده (10) این قانون، رسیدگی و نسبت به صدور رأی اقدام می‏کنند.

ب – شوراهای دو تنها به برقراری صلح و سازش مبادرت می‏کنند.

ماده 3- شوراهای یک در شهرها و بخش‏ها و شوراهای دو در شهرها و بخش‏ها و در صورت لزوم در روستاها به تعداد لازم تشکیل می‏گردد.

تبصره – رییس کل دادگستری استان می‏تواند با موافقت رییس مرکز امور شوراها، برای رسیدگی به امور خاص به ترتیب مقرر در این قانون شوراهای تخصصی تشکیل می دهد

مدیریت بازدید : 347 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

جایگاه عدالت شاهد و راه‌های احراز آن در دعاوی با تاکید بر جرح و تعدیل

اسماء هلیسائی؛ سیداحمد میرحسینی؛ مجتبی الهیان
اصل مقاله (247 K)

مدیریت بازدید : 321 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

تحلیل شیوه و مبانی استناد به قوانین و شرع در دادسراها و داد‌گاه‌های ویژه روحانیت

علیرضا آذربایجانی
اصل مقاله (194 K)

مدیریت بازدید : 481 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

نقد و بررسی مقررات آیین دادرسی راجع به مطالبه خسارات قراردادی و خسارت تأخیر تأدیه

دکتر عبدالحسین شیروی  استاد دانشگاه تهران

فصل نهم قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (بخش مدنی) در ارتباط با شرایط مطالبه خسارات قراردادی، خسارات ناشی از عدم النفع، و خسارت تأخیر تأدیه، مقررات جدیدی را برقرار نموده و شرط تقصیر را به شرایط مطالبه خسارات قراردادی اضافه کرده است. اضافه کردن شرط تقصیر، تفاوت اساسی موجود بین مسوولیت قراردادی و مسوولیت غیر قراردادی (الزامات خارج از قرارداد) را در ابهام فرو برده است. هم چنین خسارات ناشی از عدم النفع را غیر قابل مطالبه قلمداد کرده است که به دلیل ناسازگار بودن با تلقی غرفی و اصول حقوقی باید به نحوی توجیه شود. در مورد خسارت تأخیر تأدیه نیز هر چند تصویب این قانون گامی به جلو بوده است، ولی تحدید آن به میزان نرخ تورم و مشروط کردن آن به تمکن مدیون و مطالبه داین از تنگناها و اشکالات این مقررات می باشد.

کلید واژه: خسارت قراردادی، خسارات دیر کرد، خسارت تأخیر تأدیه، خسارت عدم النفع، شرط تقصیر در خسارت قراردادی، تفاوت خسارت قراردادی و الزامات خارج از قرارداد، مسوولیت مدنی

متن کامل مقاله   pdf1

 

مدیریت بازدید : 437 جمعه 17 شهریور 1391 نظرات (0)

اصل بيطرفي قاضي در رسيدگي بامور حقوقي براي كشف واقع

نوشته – شيرين عبادي
دادرسي علي البدل دادگاه شهرستان تهران


طريقه كلي كشف واقع
وظيفه قاضي در رسيدگي بامور حقوقي براي كشف واقع رعايت بيطرفي كامل مي باشد . منظور ازو بطرفي عدم انجام اعمالي است كه در اثر آن احتمال پيروزي يكي از طرفين دعوي بيش از طرف ديگرگردد . براي حفظ بيطرفي دادگاه در رسيدگي بدعاوي مطورحه ماده 358 قانون آئين دادرسي مدني مقرر مي دارد هيچ دادگاهي نبايد براي اصحاب دعوي تحصيل دليل كند بلكه بدلائلي كه اصحاب دعوي تقديم يا اظهار كرده اند رسيدگي ميكند ….

مدیریت بازدید : 357 جمعه 17 شهریور 1391 نظرات (0)

آيا رفع اثر از دستور موقت الزامي است؟

ارسلان خلعت بري

باب دوازدهم قانون آئين دادرسي مدني راجع به دادرسي فوري يكي از موضاعات بسيار مفيد قانون مزبور است_ بنابراين دو امر لازماست در اين مورد در نظر گرفته شود يكي آنكه از مواد اين باب سوء استفاده نشود يعني فقط در موارديكه حقيقتاً دادرسي فوري ضرورت دارد تقاضاي دادرسي بعمل آيد و قصد ايجاد اشكال و زحمت براي طرف دعوي در ميان نباشد ديگر آنكه اگر كسي استحقاق بصدور دستور موقت دارد اين مواد طوري تفسير نشود كه شخص محتاج باين قانون كه حقش در معرض تضييع است نتواند از اين قانون استفاده كند_ بدين معني كه نتيجه عائد چنين شخصي از دادخواست فوري نگردد.
من در يك مورد مواجه با اين وضع شدم و دريافتم كه عدم توجه دادگاه بغرض واقعي قانون گذار ممكن است اثر مفيد اين قانون را طوري زائل سازد كه نتيجه بر تقاضاي دادرسي فوري مترتب نگردد و منظور واقعي قانون باوريه بعضي از محاكم از ميان برود.

مدیریت بازدید : 411 یکشنبه 12 شهریور 1391 نظرات (0)

 

 

1-

 

 

جزوه آیین دادرسی مدنی 1

 

دکتر عباس کریمی

 

کلیک

 

2-

 

 

جزوه آیین دادرسی مدنی 2

 

دکتر عباس کریمی

 

کلیک

 

3-

 

 

جزوه آیین دادرسی مدنی 3

 

دکتر عباس کریمی

 

کلیک

 

مدیریت بازدید : 353 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)
ماده ۱۸۹ از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران اشعارمي دارد : « به منظور كاهش مراجعات مردم به محاكم قضائي و در راستاي توسعه مشاركت هاي مردمي ، رفع اختلافات محلي و نيز حل و فصل اموري كه ماهيت قضائي ندارد و يا ماهيت قضائي آن از پيچيدگي كمتري برخوردار است به شوراهاي حل اختلاف واگذار مي گردد حدود وظائف و اختيارات اين شوراها ، تركيب و نحوه انتخاب اعضاي آن براساس آئين نامه اي خواهد بود كه به پيشنهاد وزير دادگستري و تصويب هيات وزيران و به تاييد رئيس قوه قضائيه مي رسد . »


دانلود فایل word دانلود فایل PDF

مدیریت بازدید : 373 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)

پس از تصويب قانون نحوه اجراي محكوميتهاي مالي در سال 1377 كه به علاوه از محكومين موارد مقرر در مواد 139 قانون تعزيرات سال 1362 و 696 قانون مجازات اسلامي شامل محكومين ناشي از ديون و حقوق مالي هم بود. و در ماده هفتم قانون منع توقيف اشخاص در قبال تخلف از انجام تعهد و الزامات مالي مصوب سال ،1352 را اين ملغي اعلام نمود موجبات بازداشت بسياري از بدهكاران را فراهم گرديد بطوري كه در وضعيت فعلي تعداد زيادي از زندانيان را اينگونه محكومين تشكيل مي دهد. بديهي است تا زماني كه قانون مذكور قدرت اجرائي دارد وضع به همين منوال و شايد بدتر از اين هم پيش آيد. نگارنده ايرادي به چگونگي تصويب و اجراي قانون موصوف ندارد، اما در جريان اجراي قانون مسائلي پيش آمده كه موجب اختلاف عقيده بين قضات گرديده و در اثر وجود رويه هاي مختلف مشكلاتي را براي زندانيان و محكومين به وجود آورده است به اين صورت كه عده اي از قضات عقيده دارند پس از صدور حكم اعسار بايستي بلافاصله دستور آزادي محكومين مالي صادر و فورا از زندان آزاد گردند، در مقابل تعدادي از همكاران محترم عقيده دارند كه تا صدور حكم قطعي بر اعسار موجبي براي آزاد شدن محكومين وجود ندارد و تا قطعيت دادنامه شخص معسر بايستي كماكان در زندان باشد و دليل خود را تبعيت حكم اعسار از اصول كلي اعلام مي نمايند. بنابراين وجود اين اختلاف عقيده در اعمال قانون، نگارنده را بر آن داشت تا مسائلي را كه ذيلا ملاحظه خواهند فرمود به رشته تحرير درآورده و اعتقاد خود را در اين رابطه اعلام نمايد.



دانلود فایل word دانلود فایل PDF

مدیریت بازدید : 409 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)

قرار اناطه را مي توان يكي از مهمترين تصميمات قضائي در نظام دادرسي برشمرد. در اين خصوص سعي شده است به موضوع مهم صدور قرار اناطه در مراجع كيفري و حقوقي پرداخته شود.
اينكه دادسرا و دادگاه در چه مواردي بايد اقدام به صدور قرار اناطه نمايند و در چه مواردي از صدور قرار اناطه ممنوع مي باشند؛ موضوع اين مقاله است



دانلود فایل word دانلود فایل PDF

مدیریت بازدید : 391 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)

چکیده
ضعیف ترین دلیل در بین ادله به معنای اخص ، سوگند می باشد عملکرد این نوع دلیل فقط به منظور فصل خصومت است . در بین دلایل به معنای اخص نیز تقدیم و تاخر وجود دارد و قسم ضعیف ترین ادله است.
قسم تنها وظیفه منکر نیست بلکه در مواردی مدعی نیز می توانید برای فیصله دادن دعوا قسم بخورد .
اصولاً قسم در مواردی دلیل محسوب می شود که دلیل قوی تری برای اثبات مدعا در دسترس نباشد.

مدیریت بازدید : 435 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)

ابتدا به معني قرار را در بعضي از فرهنگهاي لغت مورد بررسي قرار مي دهيم و سپس قرار را در معني اصطلاحي آن مورد بحث قرار مي دهيم.
قرار در لغت، از جمله، به معني " ثبات و استوار كردن، استحكام دادن، تعيين و تأكيد." نيز به معني "جا گرفتن، آرام گرفتن، يا بر جا شدن در جايي، آرامش، آسودگي، رأي يا حكمي كه درباره مسأله يا امري صادر شود. عهد يا پيمان هم گويند."



دانلود فایل word دانلود فایل PDF

مدیریت بازدید : 649 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)

علم آزاد در گردش ادله اثبات دعوی(در حقوق اسلام)
نوشته ای جالب و مفید از دکتر جعفری لنگرودی
به همه دوستان توصیه میشود که مطالعه فرمایند
در این نوشته از حکایتها و بحثهای جالب حقوقی استفاده شده که هر خواننده ای را تا به انتهای نوشته وا میدارد.

 

 




دانلود فایل word دانلود فایل PDF

مدیریت بازدید : 513 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)



بسم الله الرحمن الرحیم

در مورد نحوه عریضه نویسی و تکمیل نمودن قسمت شرح دادخواست در فرم های مخصوص دادخواست بخش نامه و قانون خاصی وضع نگردیده است ولی آنچه در مورد شیوه نگارش متون حقوقی و بالاخص قسمت شرح دادخواست در فرم های مخصوص دادخواست عرف و مسلم است این است که در بیان عرض حال باید به طور مختصر و مفید و به دور از حاشیه نویسی، خیلی صریح، واضح و با رعایت نهایت ادب در مقام خطاب به دادگاه، ابتدا سابقه ای از موضوع، سپس اتفاق و در نهایت درخواست خواهان از دادگاه درج گردد.
در نگارش هایی اینچنین هر چه متن طولانی تر شود مطالعه آن از حوصله دادگاه خارج می گردد و نه تنها کمکی به درک درست قضات از شرح واقع نمی کند بلکه ممکن است به سبب حاشیه روی غیر متعارف تمرکز خواننده از موضوع اصلی متوجه موضوعات فرعی شود و متعاقباً زمان بیشتری در دادرسی صرف گردد.
نگارنده باید دقت داشته باشد تا از ابراز مطالبی که به صراحت در قانون ذکر گردیده خودداری کند و در مواردی که نیاز است به  موادی از قانون استناد شود فقط به نوشتن شماره مواد قانونی بسنده کند. مگر در مواردی که نگارنده سعی دارد استدلال خود را از مواد قانونی مرتبط با موضوع بیان کند. و نیز از نگارش مطالبی که خلاف قانون است و یا موجب تضعیف قانون می گردد و حتی الامکان باید مطالبی ذکر گردد که موجب قوت گرفتن قانون در راستای رسیدگی بهتر به موضوع شود.
با این وجود به دلیل نحوه عریضه نویسی به شکل عرفی، فقدان قانون و بخش نامه محسوس نیست ولی قانون آئین دادرسی مدنی مصوب 1379 در مواد 51 و 52 در مورد نحوه تنظیم دادخواست مطالبی را عنوان کرده است که بیشتر به تشریح قسمت های مختلف دادخواست بر اساس فرم های خاص قضائی نموده است که در ذیل به توضیحی در این خصوص می پردازیم. 


دانلود فایل word دانلود فایل PDF

مدیریت بازدید : 319 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)
مقدمه

یکی از مباحث بسیار مهم در آیین دادرسی مدنی بحث ابلاغ است که از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد؛ چرا که اگر ابلاغی به درستی صورت نگیرد تمامی اقدامات بعدی بی اثر می شود.
ابلاغ به دو صورت واقعی و قانونی است که بحث در مورد هر کدام از آنها در اینجا موضوعیتی ندارد؛ تنها به این امر اکتفا می کنیم که بهترین نوع ابلاغ، ابلاغ واقعی است که باید سعی شود تا جای ممکن ابلاغ به این شکل صورت گیرد. اما موارد خاص ابلاغ نیز غیر این دو نوع کلی وجود دارد و در قانون تصریح شده است مانند ابلاغ به مخاطبین خارج از کشور، ابلاغ به اشخاص حقوقی و ابلاغ به مخاطبان غیر محصور. در این بین آنچه تا حدی محل بحث است و ما به آن می پردازیم ابلاغ به مخاطبان یا اشخاص غیر محصور است که شرایط و نحوه ی این نوع خاص از ابلاغ باید به دقت مورد بحث و مداقه قرار گیرد.
 


دانلود فایل word دانلود فایل PDF

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به کدام یک از گرایش های حقوق علاقه دارید؟
    صفحات جداگانه
  • عضویت در خبرنامه
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۵ اسفند ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه 23 بهمن ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه۱۸ بهمن ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۸ بهمن ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۱ بهمن ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۱ مهر ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۸ مهر ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۱۴ مهر ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۳ آبان ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۱۴ آبان ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۱۸ آبان ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۴ آبان ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۶ آبان ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۸ آبان ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۶ آذر ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۱۱ دی ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه۲۳ دی ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه۲۷ دی ۱۳۹۳
  • نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه ۲۹ دی ۱۳۹۳
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 729
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 226
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 175
  • بازدید امروز : 196
  • باردید دیروز : 499
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,254
  • بازدید ماه : 3,047
  • بازدید سال : 20,891
  • بازدید کلی : 1,807,605
  • کدهای اختصاصی
    اخرین مطالب ارسالی سایت
    مطالب پر بازدید مطالب جدید مطالب تصادفی